Kampanjefilm for Industri Energi – Si nei til økte strømpriser
Se kampanjefilmen produsert for Industri Energi. En film som forklarer konsekvensene økte strømpriser har for norsk industri.
Cursor
Se kampanjefilmen produsert for Industri Energi. En film som forklarer konsekvensene økte strømpriser har for norsk industri.
Hvordan engasjerer man industrien i en sak som kan få store konsekvenser for arbeidsplasser og konkurransekraft? For Industri Energi produserte vi en kampanjefilm med et tydelig budskap: Si nei til økte strømpriser. Filmen ble laget for å forklare konsekvensene for norsk industri på en enkel måte, og skapte oppmerksomhet gjennom organisk deling i sosiale medier. Resultatet ble en film som bidro til å legge press på beslutningstakere.
Strømpriser er et komplekst tema, men samtidig noe som påvirker alle. Utfordringen var å formidle sakens kjerne på en måte som både var lett å forstå og engasjerende, uten å forenkle for mye. Filmen skulle vekke følelser og samtidig tydeliggjøre konsekvensene.

Vi utviklet en film som kombinerte tydelige illustrasjoner, animasjon og manus skrevet i tett samarbeid med kunden. Den visuelle stilen var enkel og direkte, slik at budskapet om å si nei til økte strømpriser kom klart frem. Filmen ble optimalisert for deling på Facebook, hvor den raskt fikk spredning.
Denne kampanjefilmen ble et viktig supplement i debatten, og sammen med filmen Nei til utenlandskabler er de to filmene sett over 4,5 millioner ganger på Facebook uten at det ble brukt penger på annonsering. Filmene bidro til å gjøre strømprisene til et hett tema i samfunnsdebatten, og ga Industri Energi et effektivt verktøy for å legge press på beslutningstakere. Caset viser hvordan film kan forenkle komplekse temaer og samtidig påvirke opinionen.
Vil du bruke film til å sette dagsorden i en samfunnsdebatt eller påvirke politiske prosesser? Ta kontakt med oss i Gefühl.
















