Hvordan presenterer man et teknologiselskap på en måte som både inspirerer og informerer? For Airthings laget vi en brandfilm i forbindelse med selskapets børsnotering – men som skulle leve leng (sic!). Med én opptaksdag og smart bruk av stockbilder, viser filmen hvem Airthings er, hva de står for og hvor de vil. Alt formidlet med varme, presisjon og visuell kvalitet.
Airthings ønsket en brandfilm som ikke bare forklarer produkt og teknologi, men formidler verdier, ambisjoner og menneskene bak. Filmen skulle forankres i selskapets identitet og kunne brukes over tid, både internt og eksternt.
Vi utviklet manus i tett samarbeid med Airthings og deres byrå, med utgangspunkt i tre spørsmål: Hvem er vi? Hvorfor finnes vi? Hva vil vi oppnå? Derfra jobbet vi effektivt: én opptaksdag på Airthings’ kontor kombinert med utvalgte stockbilder. Gjennom godt samarbeid og blikk for detaljer, klarte vi å fange bilder som løfter det visuelle uttrykket – til tross for begrenset tid og plass.
Filmen ble en del av Airthings’ profilering i forbindelse med børsnotering, og brukes fortsatt på selskapets "About us"-side. Den gir ansatte, investorer og partnere en rask og tydelig introduksjon til hva Airthings er. At filmen fortsatt brukes, tyder på at vi traff tonen – og selskapets DNA (sic!)
Se også Sporveien-filmen – et annet eksempel på hvordan vi formidler strategi og identitet gjennom film.
Vil du lage en brandfilm som presenterer selskapet ditt på en effektiv og troverdig måte? Ta kontakt med oss i Gefühl.