Timelapsefilm – når 7000 gjester kommer og går på et døgn

Hvordan fanger man opplevelsen av å rigge opp og ned en bankett for 7000 gjester – på bare noen sekunder? Vi løste det med timelapse. Filmen viser på en effektiv og visuelt slående måte alt som skjer før, under og etter et gigantarrangement. Samtidig er caset et eksempel på hvordan film kan brukes til å visualisere ideer og kommunikasjonsutfordringer – uansett format.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Utfordringen – vise det store bildet

En bankett for tusenvis av gjester krever enorme mengder logistikk og planlegging. Men hvordan formidler man dimensjonene av et slikt arrangement uten å miste publikum i detaljer? Løsningen var å bruke filmteknikk som kondenserer tid – og gir seeren et helhetsinntrykk på bare noen sekunder.

No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Vi valgte å bruke timelapse – en teknikk der man setter sammen tusenvis av enkeltbilder til én flytende sekvens. Dermed ser man på kort tid hvordan et enormt arrangement bygges opp, fylles av mennesker, og pakkes ned igjen. Timelapse er bare ett av mange virkemidler vi bruker: live-action, spill med skuespillere, animasjon, mobilfilmer, SoMe-formater – eller kombinasjoner. Poenget er at vi alltid finner riktig filmisk grep til oppgaven.

Resultatet – en film som visualiserer det umulige

Filmen gir et unikt fugleperspektiv på dimensjonene av et arrangement for 7000 mennesker. Like viktig er budskapet bak caset: film kan brukes til å løse alle typer kommunikasjonsutfordringer, og teknikken tilpasses alltid idéen. Har du en tanke du vil forklare, men ikke helt vet hvordan? Vi finner filmformatet som gjør det mulig å visualisere – enkelt, effektivt og engasjerende.

Se også Helsenorge animasjonsfilmer – et eksempel på hvordan vi bruker et helt annet filmgrep for å løse en kommunikasjonsutfordring.

👉 Har du en idé, men er usikker på hvordan du skal få den ut i verden? Ta kontakt med Gefühl – vi finner filmformatet som løser utfordringen.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Andre prosjekter

2D-animasjon
Informasjonsfilm for Bydel Gamle Oslo
Informasjonsfilm for Bydel Gamle Oslo
2D-animasjon
Kampanjefilm for Industri Energi
Kampanjefilm for Industri Energi
2D-animasjon
Reklamefilm for OsloBolig
Reklamefilm for OsloBolig