Strategifilm for Sporveien – bærekraftig mobilitet som engasjerer

Hvordan gjør man et strategidokument til en film folk faktisk har lyst til å se? For Sporveien produserte vi en film basert på strategien "Bærekraftig mobilitet for alle" – med ekte ansatte, ekte følelser og ekte situasjoner. Resultatet ble en varm og menneskelig film, filmet på fem dager over hele byen og nedklippet til to effektive minutter.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Utfordringen – å levendegjøre strategien

Sporveiens strategi for 2020-tallet handler om å få flere til å reise grønt og bærekraftig. Oppgaven vår var å oversette dette dokumentet til en inspirerende og forståelig film – uten å miste kjernen. Filmen skulle både treffe ansatte og gi publikum et tydelig bilde av Sporveiens samfunnsrolle.

Trikk i bevegelse på kveldstid – stillbilde fra film laget av Gefuhl
No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Vi skrev manus i tett samarbeid med kunden, med utgangspunkt i selskapets visjon og stemme. Produksjonen foregikk over fem dager, med opptak fra trikkestaller, T-baneverksted, kontorer og ute i byens gater – og i Holmenkollen for å fange ren snø og vakker vinterstemning.

Alt ble gjort av to personer: regi, foto, klipp og grading. Vi jobbet med en liten, effektiv rigg og jaktet ekte smil og autentiske situasjoner. Resultatet er en film med varme, tilstedeværelse og stolthet – fra menneskene som holder hjulene i gang.

Resultatet – strategi som blir sett og husket

Filmen gjorde strategien synlig, gjenkjennelig og forståelig. Den setter menneskene i sentrum og gjør det tydelig hva "bærekraftig mobilitet for alle" faktisk betyr. Ved å bruke ekte ansatte og filmatiske bilder fra hele virksomheten, løftes visjonen fra papir til virkelighet.

Se også Pon Power employer branding – et annet eksempel på hvordan vi formidler strategi med menneskelig tilnærming.

Vil du gjøre strategi levende gjennom film? Ta kontakt med oss i Gefühl – vi hjelper deg med å engasjere både ansatte og publikum.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Andre prosjekter

2D-animasjon
Animasjonsfilm (II) for Industri Energi
Animasjonsfilm (II) for Industri Energi
Film
kort-dokumentar for Yrkestrafikkforbundet
kort-dokumentar for Yrkestrafikkforbundet
2D-animasjon
Animasjonsfilm for Sykehuspartner
Animasjonsfilm for Sykehuspartner