Film for Hydro – designikonet Tom Dixon viser frem resirkulert aluminium

Hvordan kan man gjøre bærekraft både konkret og attraktivt? For Hydro laget vi en film om samarbeidet med den britiske designeren Tom Dixon. Serien Designed to be Recycled viser hvordan Dixon har utviklet en kolleksjon av møbler og interiør laget i resirkulert aluminium fra Hydro. Filmen presenterer både bærekraftsløsningen og det estetiske uttrykket, og brukes til å profilere Hydro som en global aktør innen sirkulærøkonomi.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Utfordringen – gjøre bærekraft visuelt inspirerende

Hydro ønsket å vise at aluminium ikke bare er et industrielt materiale, men også en ressurs for moderne design og gjenbruk. Utfordringen var å skape en film som både fremhever det estetiske i Tom Dixons design og samtidig tydeliggjør Hydros posisjon som en ledende leverandør av resirkulert aluminium.

Tom Dixon-design i aluminium – still fra Hydro-film produsert av Gefühl
No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Vi laget en poetisk 3D-animasjon som visualiserer hvordan brukt aluminium kan få nytt liv. Filmen kombinerer en stilren, grafisk form med et drømmende uttrykk som gir materialet en egen stemme. Ved å la stolen gradvis vokse frem i aluminium, blir filmen en metafor for sirkularitet: at materialet ikke har en slutt, men kan formes på nytt – gang etter gang.

Resultatet – bærekraft som estetisk uttrykk

Filmen ble brukt i Hydros globale kommunikasjon, både i forbindelse med lanseringen av Designed to be Recycled og som en del av selskapets merkevarebygging. Den poetiske og visuelle formen viser at resirkulert aluminium ikke bare er et industrielt materiale – men kan bli til designobjekter i verdensklasse.

Se også Nespresso resirkuleringsfilm – et annet eksempel på hvordan vi løfter frem bærekraftsinitiativ på en visuell og engasjerende måte.

👉 Ønsker du en film som gjør bærekraft både inspirerende og tydelig? Gefühl lager innhold som kobler budskap til visuelt uttrykk – og engasjerer.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Andre prosjekter

Film
reklamefilm for Pon Power
reklamefilm for Pon Power
Film
Employer branding-film for MENY
Employer branding-film for MENY
2D-animasjon
Reklamefilm for OsloBolig
Reklamefilm for OsloBolig