Kampanjefilm for Norad – Daron-spillet som engasjerer unge

Hvordan får man unge mennesker til å forstå hva bistandspengene går til? For Norad utviklet byrået Gambit spillet Daron, og Gefühl laget alt det filmatiske innholdet. Vi produserte både introfilmen til selve spillet og kampanjefilmer til promotering – med opptak i studio og på location kombinert med 3D-animasjon. Resultatet var en visuelt kraftfull lansering som bidro til å øke unge menneskers kunnskap og interesse for bistand.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Utfordringen – forklare bistand på en engasjerende måte

Norad ønsket å nå en yngre målgruppe og bevisstgjøre dem om hva bistandspenger faktisk brukes til. Utfordringen var å gjøre et abstrakt og ofte komplekst tema relevant, konkret og engasjerende. Spillet Daron ble løsningen – et interaktivt univers der unge selv kunne ta valg og se konsekvensene. Men for å vekke oppmerksomhet og motivere til å spille, trengtes en sterk visuell ramme: film.

3D-animasjon av bistandsscenario – detalj fra Norad-kampanjefilm
No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Gefühl hadde ansvaret for alt filmatisk innhold. Vi produserte en dramatisk introfilm til spillet, med opptak i studio og på location, og supplerte med tung 3D-animasjon som ga universet liv. I tillegg utviklet vi kampanjefilmer til bruk i promotering, tilpasset ulike kanaler. Vi jobbet tett med både byrå og kunde for å sikre at budskapet ble tydelig og at stilen traff målgruppen.

Resultatet – økt kunnskap og engasjement

Filmene ble brukt både i selve spillet og i kampanjen rundt. Norad rapporterte en 20 % økning i unges kunnskapsforståelse av hva Norad er og hva bistandspengene går til. Dermed bidro filmene til å nå målet om å engasjere unge og skape oppmerksomhet rundt bistand på en ny måte.

Se også Norad – The Enlightment Trail – et annet eksempel på hvordan vi bruker film til å skape blest rundt store internasjonale kampanjer.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Andre prosjekter

2D-animasjon
Animasjonsfilm for Industri Energi
Animasjonsfilm for Industri Energi
Film
Kampanjefilm for Yrkestrafikkforbundet
Kampanjefilm for Yrkestrafikkforbundet
2D-animasjon
Lanseringsfilm for LEDI
Lanseringsfilm for LEDI