Kampanjefilm for Norad – Verdens vakreste nattevandring

Hvordan gjør man FNs bærekraftsmål både storslåtte og personlige? For Norad produserte vi en kampanjefilm som følger en ung deltaker gjennom Verdens vakreste nattevandring. Tusenvis av lys markerte fellesskap og engasjement, mens hennes egen stemme ga budskapet en menneskelig dimensjon. Resultatet er en film som balanserer nærhet og storhet – og som setter bærekraftsmålene på dagsorden på en folkelig måte.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Utfordringen – engasjere bredt i bærekraftsmålene

Norad ønsket en film som kunne bygge videre på konseptet Verdens vakreste nattevandring, og samtidig tilføre en ny dimensjon. Kampanjen skulle fortsatt være spektakulær og folkelig – men denne gangen også vise bærekraftsmålene gjennom øynene til enkeltpersoner. Hvordan få til begge deler i én film?

No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Vi valgte å la en ung deltaker være filmens hovedperson. For å få naturlige og ekte refleksjoner intervjuet vi henne dagen før innspillingen, og brukte opptaket som voice-over. Dermed kunne vi konsentrere selve opptaket om stemningsfulle bilder av nattevandringen – fra dronebilder av tusenvis av lys, til nære scener med fellesskap og engasjement. Kombinasjonen av stor visuell kraft og personlig fortelling ga filmen en ny og mer menneskelig dimensjon.

Resultatet – personlig og storslått på samme tid

Filmen ble et sterkt supplement til kampanjen Verdens vakreste nattevandring, og ga bærekraftsmålene både folkelig oppslutning og et personlig ansikt. Med en kombinasjon av spektakulære bilder og en troverdig fortellerstemme engasjerte filmen et bredt publikum og bidro til å skape blest om bærekraftsmålene på en ny måte.

Se også Norad – Daron-spillet – et eksempel på hvordan vi bruker film til å engasjere unge målgrupper i komplekse temaer.

👉 Vil du at kampanjen din skal være både spektakulær og personlig? Gefühl hjelper deg å finne filmatiske grep som engasjerer og skaper blest.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Andre prosjekter

3D-animasjon
Designfilm for Hydro og Tom Dixon
Designfilm for Hydro og Tom Dixon
2D-animasjon
reklamefilm for Haugen Gruppen
reklamefilm for Haugen Gruppen
2D-animasjon
Reklamefilm for OsloBolig
Reklamefilm for OsloBolig