Sarkomer – reklame- og informasjonsfilm for app-lansering

Hvordan lanserer man en app for en pasientgruppe som lever med en alvorlig diagnose – på en måte som balanserer alvor med tilgjengelighet? For Sarkomer produserte vi en reklame- og informasjonsfilm på 40 sekunder. Vi møtte prosjektet med samme kreative tilnærming som en hvilken som helst annen reklamefilm, men tilpasset konteksten. Med en frisk visuell stil kombinerte vi animasjon, live action og stock-klipp til en filmproduksjon som både informerer og engasjerer.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Utfordringen – behov for en lanseringsfilm

Sarkomer er en ideell organisasjon som støtter mennesker rammet av ben- og bløtvevskreft. Da de skulle lansere sin nye app, var målet å nå hele pasientgruppen og pårørende, og samtidig støtte Sarkomers arbeid for å gi pasientene bedre verktøy.

Utfordringen var todelt: begrenset budsjett og et alvorlig tema. Filmen måtte både informere og fange oppmerksomheten – og lanseringen var like rundt hjørnet.

Sarkom-pin, stillbilde fra informasjonsfilm produsert av Gefühl
No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Sarkomer fikk en komplett produksjon: manusbearbeidelse, animasjon, redigering og voice-over.

Filmen kombinerer 3D-animert design med stockmateriale og et live action-innslag. Resultatet ble en moderne miks av animasjon og virkelige bilder, med en tydelig visuell identitet. Målet var å bruke reklamespråkets kraft, men samtidig vise respekt for alvoret bak temaet.

Filmen ble produsert innenfor de rammene som fantes – og levert i tide til lanseringen av appen.

Resultatet – en filmproduksjon med mening

Sarkomer er en liten organisasjon med en stor oppgave: å støtte mennesker som er rammet eller berørt av en sjelden kreftform. Filmen vi laget for dem ble mer enn en app-lansering – den ble en del av organisasjonens arbeid for å gjøre livet litt lettere for pasienter og pårørende.

Responsen har vært svært positiv, både fra de som jobber tett på pasientene og fra omgivelsene rundt. For oss i Gefühl var dette et prosjekt der vi ikke bare leverte en reklamefilm – vi fikk være med å løfte frem et viktig budskap for en organisasjon som virkelig gjør en forskjell.

Vil du bruke film til å lansere et produkt eller en tjeneste – selv med begrensede rammer? Ta kontakt med oss i Gefühl. Vi finner løsningen som får budskapet ditt til å nå ut.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Andre prosjekter

reklamefilm for skanska
reklamefilm for skanska
Film
Employer branding-film for Pon Power
Employer branding-film for Pon Power
3D-animasjon
Teaserfilm for Airthings
Teaserfilm for Airthings