Strategifilm for Skagerak Energi – på lag med en grønn framtid

Hvordan gjør man en strategi forståelig og inspirerende for hele organisasjonen? For Skagerak Energi produserte vi strategifilmen På lag med en grønn framtid. Filmen er basert på live-action fra ulike lokasjoner i Vestfold og Telemark, kombinert med animasjon og visuelle grep som tydeliggjør hovedpunktene i strategien. Resultatet er en inspirerende internfilm som forankrer selskapets grønne retning hos alle ansatte.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Utfordringen – forankre strategi hos de ansatte

Skagerak Energi ønsket en film som kunne samle og engasjere organisasjonen rundt sin nye strategi. Strategidokumenter alene kan være krevende å ta inn over seg, og behovet var å skape en tydelig, inspirerende og lettfattelig fortelling som alle ansatte kunne kjenne seg igjen i.

No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Vi valgte et kreativt fortellergrep der ansatte fikk utdelt store puslespillbrikker. Hver brikke ble brukt til å visualisere strategiens hovedpunkter gjennom animasjon og tekst. Opptakene ble gjort på en rekke lokasjoner i Vestfold og Telemark, over flere produksjonsdager. Filmen avsluttes med en 3D-animasjon der portretter av de ansatte samles på puslespillbrikker – og danner den visuelle logoen for strategien: På lag med en grønn framtid. Voice-overen, lest inn av Ane Dahl Torp, gir filmen autoritet og emosjonell kraft.

Resultatet – strategi som inspirerer

Filmen ble lansert på interne samlinger og brukes aktivt på intranett som et verktøy for forankring og inspirasjon. Den har også vist seg nyttig i presentasjoner og møter med samarbeidspartnere, der den fungerer som en tydelig introduksjon til selskapets grønne retning. Ved å kombinere visuelt engasjerende grep med et klart budskap, har filmen gitt de ansatte stolthet og felles forståelse – samtidig som den styrker kommunikasjonen med eksterne interessenter.

Se også Sporveien strategifilm – et annet eksempel på hvordan vi gjør komplekse strategier tilgjengelige og engasjerende.

👉 Ønsker du å gjøre strategi levende og engasjerende for de ansatte – og tydelig i møte med samarbeidspartnere? Gefühl er spesialister på å filmatisere strategi.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Andre prosjekter

2D-animasjon
Bærekraftsfilm for Nespresso
Bærekraftsfilm for Nespresso
Film
timelapsefilm for Occ
timelapsefilm for Occ
2D-animasjon
Kampanjefilm for Bryggeri- og drikkevareforeningen
Kampanjefilm for Bryggeri- og drikkevareforeningen