Strategifilm for Skagerak Nett – 2018–2020
Se hvordan vi gjorde Skagerak Netts strategi til en 90 sekunders animasjonsfilm. Fra teksttungt dokument til levende visuell formidling.
Cursor
Se hvordan vi gjorde Skagerak Netts strategi til en 90 sekunders animasjonsfilm. Fra teksttungt dokument til levende visuell formidling.
Hvordan gjør man en teksttung strategi om til en film folk faktisk har lyst til å se? For Skagerak Nett laget vi en animert strategifilm som løfter frem hovedmålene for 2018–2020. Med tydelig voice-over og visuell historiefortelling fikk ansatte og samarbeidspartnere en enkel, fengende og minneverdig introduksjon til selskapets strategi.
Skagerak Nett hadde lagt ned betydelig arbeid i strategien for 2018–2020. Problemet? Strategidokumenter blir ofte lite lest og fort glemt. Oppdraget var å gjøre et internt styringsverktøy om til noe som kunne engasjere – og faktisk bli brukt.

I samarbeid med kunden skrev vi manus basert på strategiens kjernepunkter. Vi valgte å visualisere alt gjennom animasjon i 3D, og la en fortellerstemme binde det hele sammen. Det ga oss full kontroll over tempo, uttrykk og dramaturgi. Resultatet ble en film på 90 sekunder – lett å forstå, lett å huske.
Filmen ble brukt internt i Skagerak Nett for å forankre strategien hos ansatte og samarbeidspartnere. I stedet for å samle støv i en skuff, ble strategien tilgjengelig, tydelig og synlig.
Se også Sporveien-filmen – et annet eksempel på hvordan vi formidler strategiarbeid gjennom film.
Vil du gjøre strategien din mer levende og forståelig? Ta kontakt med oss i Gefühl.










