Strategifilm for Skagerak Nett – fra dokument til film

Hvordan gjør man en teksttung strategi om til en film folk faktisk har lyst til å se? For Skagerak Nett laget vi en animert strategifilm som løfter frem hovedmålene for 2018–2020. Med tydelig voice-over og visuell historiefortelling fikk ansatte og samarbeidspartnere en enkel, fengende og minneverdig introduksjon til selskapets strategi.

Utfordringen – strategi som ikke havner i skuffen

Skagerak Nett hadde lagt ned betydelig arbeid i strategien for 2018–2020. Problemet? Strategidokumenter blir ofte lite lest og fort glemt. Oppdraget var å gjøre et internt styringsverktøy om til noe som kunne engasjere – og faktisk bli brukt.

No items found.

Vår tilnærming til strategifilmen

I samarbeid med kunden skrev vi manus basert på strategiens kjernepunkter. Vi valgte å visualisere alt gjennom animasjon i 3D, og la en fortellerstemme binde det hele sammen. Det ga oss full kontroll over tempo, uttrykk og dramaturgi. Resultatet ble en film på 90 sekunder – lett å forstå, lett å huske.

Resultatet – film som forankrer strategi

Filmen ble brukt internt i Skagerak Nett for å forankre strategien hos ansatte og samarbeidspartnere. I stedet for å samle støv i en skuff, ble strategien tilgjengelig, tydelig og synlig.

Se også Sporveien-filmen – et annet eksempel på hvordan vi formidler strategiarbeid gjennom film.

Vil du gjøre strategien din mer levende og forståelig? Ta kontakt med oss i Gefühl.

Andre prosjekter

Kampanjefilm for Industri Energi
Kampanjefilm for Industri Energi
Kampanjefilmer for Helsenorge.no
Kampanjefilmer for Helsenorge.no
Bærekraftsfilm for Nespresso
Bærekraftsfilm for Nespresso