Cursor

Lanseringsfilm for Airthings – Det er noe i lufta

Hvordan bygger man forventning før et nytt produkt slippes? For Airthings laget vi en lanseringsfilm som teaser View Plus – en løsning som avdekker hva som egentlig svever i lufta. Med en kombinasjon av stockopptak og 3D-visualiserte tablåer skapte vi en kort og effektiv kampanjefilm på 35 sekunder. Resultatet er en engasjerende teaser som pirrer nysgjerrighet og setter lanseringen i bevegelse.

Utfordringen – bygge spenning før produktlansering

Airthings ønsket en reklamefilm som kunne vekke oppmerksomhet før lanseringen av View Plus. Målet var å skape nysgjerrighet rundt produktet, uten å avsløre alt for tidlig. Filmen skulle gi publikum en følelse av at noe stort var på vei, samtidig som den viste Airthings’ rolle i å gjøre lufta tryggere og sunnere.

3D-visualisering av luftpartikler – detalj fra lanseringsfilm for Airthings
No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Vi valgte å kombinere stock-video med egenproduserte 3D-tablåer fra Gefühl. Stockmaterialet gir filmen en bredde av hverdagslige situasjoner, mens de 3D-animerte sekvensene setter et tydelig preg på budskapet og binder historien sammen. Med en kort spilletid på 35 sekunder var dramaturgien stram og målrettet – en klassisk teaser som lar publikum sitte igjen med lyst til å vite mer.

Resultatet – en film som pirrer nysgjerrighet

Filmen brukes som kampanjefilm og teaser i forkant av lanseringen. Selv uten kjente effekttall oppnår den sitt viktigste mål: å skape forventning. Den kobler Airthings’ profil til innovasjon og trygghet, og etterlater seeren med et smil: “Det er noe i lufta …”.

Se også Sporveien strategifilm – et annet eksempel på hvordan vi tilpasser alt fra korte teasere til større satsinger.

👉 Klar for å lage en lanseringsfilm som bygger spenning og engasjement rundt deres produkt? Ta kontakt med Gefühl.

Mer i samme kategori:

Lanseringsfilm