Lanseringsfilm for Airthings – Det er noe i lufta

Hvordan bygger man forventning før et nytt produkt slippes? For Airthings laget vi en lanseringsfilm som teaser View Plus – en løsning som avdekker hva som egentlig svever i lufta. Med en kombinasjon av stockopptak og 3D-visualiserte tablåer skapte vi en kort og effektiv kampanjefilm på 35 sekunder. Resultatet er en engasjerende teaser som pirrer nysgjerrighet og setter lanseringen i bevegelse.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Utfordringen – bygge spenning før produktlansering

Airthings ønsket en reklamefilm som kunne vekke oppmerksomhet før lanseringen av View Plus. Målet var å skape nysgjerrighet rundt produktet, uten å avsløre alt for tidlig. Filmen skulle gi publikum en følelse av at noe stort var på vei, samtidig som den viste Airthings’ rolle i å gjøre lufta tryggere og sunnere.

3D-visualisering av luftpartikler – detalj fra lanseringsfilm for Airthings
No items found.

Vår tilnærming til filmproduksjonen

Vi valgte å kombinere stock-video med egenproduserte 3D-tablåer fra Gefühl. Stockmaterialet gir filmen en bredde av hverdagslige situasjoner, mens de 3D-animerte sekvensene setter et tydelig preg på budskapet og binder historien sammen. Med en kort spilletid på 35 sekunder var dramaturgien stram og målrettet – en klassisk teaser som lar publikum sitte igjen med lyst til å vite mer.

Resultatet – en film som pirrer nysgjerrighet

Filmen brukes som kampanjefilm og teaser i forkant av lanseringen. Selv uten kjente effekttall oppnår den sitt viktigste mål: å skape forventning. Den kobler Airthings’ profil til innovasjon og trygghet, og etterlater seeren med et smil: “Det er noe i lufta …”.

Se også Sporveien strategifilm – et annet eksempel på hvordan vi tilpasser alt fra korte teasere til større satsinger.

👉 Klar for å lage en lanseringsfilm som bygger spenning og engasjement rundt deres produkt? Ta kontakt med Gefühl.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Andre prosjekter

2D-animasjon
Informasjonsfilm for Bydel Gamle Oslo
Informasjonsfilm for Bydel Gamle Oslo
2D-animasjon
Animasjonsfilm for Industri Energi
Animasjonsfilm for Industri Energi
Film
timelapsefilm for Occ
timelapsefilm for Occ